utorak, 22. listopada 2019.

23.10.2019.

3.dan tečaja

Isprva smo imali zanimljiv zadatak koji se sastojao od skeniranja QR kodova razbacanih po zidovima razreda. Kod QR kodova osobito je važna interaktivnost koja korisnika potiče na daljnje istraživanje i učenje, a to odgovara principima obrnute učionice.
Uslijedio je odlazak u prekrasni park Letna koji se nalazi u blizini i potraga za primjerima poj
mova koji su bili rezultat skeniranja te fotografiranje istih ( listovi raznih boja, mahovina, ovalni oblik,itd.)



Skeniranje QR kodova kanim iskoristiti za ponavljanje sklonidbe
imenica, komparacije pridjeva, velikog slova ( koje djeci zadaje velike muke, a ovako ih mogu motivirati da to gradivo savladaju) i sl. 

 


Alati za učinkovitu prezentaciju;

Nearpod korisna je aplikacija za nastavnike koji žele koristiti pametne uređaje svojih učenika kao alate u učionici. Pristup pametnim uređajima među studentima postaje gotovo sveprisutan. Učenici koji se bave tehnologijom mogu se uključiti u interaktivne planove lekcije koji se izravno prenose na njihove uređaje. Učitelji mogu izraditi vlastite prezentacije ili crtati iz knjižnice pripremljenih planova lekcija. Nearpod je platforma koja učiteljima lako omogućuje kreiranje, preuzimanje i podučavanje interaktivnih predavanja na svim uređajima učenika, uključujući Chromebook, iPad, iPhone i Android uređaje i radi na bilo kojem operativnom sustavu ili pregledniku. Ove lekcije mogu se brzo podijeliti sa učenicima, kojima ne trebaju vlastiti računi.Učitelji mogu lako učitati svoje postojeće PPT, PDF datoteke, Google prezentacije i SWAYS i pretvoriti ih u interaktivne lekcije Nearpod uključivanjem angažiranih aktivnosti poput: kvizova,anketa, otvorenih pitanja, itd.

Storytelling i Storyjumper za izradu digitalnih knjiga znam otprije pa sam to vrijeme iskoristila za dopunjavanje ovog bloga. Predstavila sam eTwinning projekt Mystery of History in Legends koji smo provodili lani i digitalnu knjigu legendi nastalu kao rezultat istog.

Neke kolegice ne znaju za eTwinning, a u Erasmusu su...hmmm....

Insertlearning je alat koji štedi vrijeme nastavnicima i učenicima dok studente održava uključenima u proces.Učitelji mogu umetati pitanja, rasprave i imati izravni uvid na bilo koju web stranicu.Kada studenti odu na tu web stranicu, mogu odgovoriti na ta pitanja i rasprave, vidjeti taj uvid te zabilježiti svoje bilješke.Pomoću alata InsertLearning bilo koju web stranicu pretvara se u interaktivno iskustvo učenja! Učitelji mogu kliknuti na riječ rječnika, ostaviti definiciju ili drugi uvid ili dodati ljepljivu bilješku u koju mogu ugraditi bilo što (na primjer, igra Quizlet koju su prethodno stvorili). Učitelji također mogu koristiti ovaj alat za pomoć u stvaranju tečnosti sa svojim čitateljima dodavanjem audioisječka učitelja koji čita članak ili stvoriti docent pomoću Google Doc-a za objašnjenje zadataka. Ono što je najvažnije, nastavnici mogu koristiti InsertLearning za ispitivanje učenika. Dobri čitatelji uvijek razmišljaju o onome što su pročitali, a ispitivanje učenika tijekom čitanja pomaže učenicima da kritički razmišljaju o onome što su pročitali. Učitelji također mogu održavati rasprave na bilo kojem mjestu na kojem učenici mogu reagirati i vidjeti odgovore drugih u stvarnom vremenu. Pronalaženje resursa na mreži; Tema su nam bili i internetski alati za formativno vrednovanje (Plickers, Kahoot i Quizizz).

Posebnu pozornost posvetila sam alatu Plickers koji kanim koristiti za ponavljanje gramatike i razumijevanje teksta. Ako želite početi koristiti tehnologiju u nastavi, Plickers je idealan alat za vaše prve korake. Pomoću njega na najbrži mogući način dobijete povratnu informaciju o znanju svakog učenika koja ostaje pohranjena na vašem pametnom mobitelu. Plickers je alat koji omogućava nastavnicima da prikupljaju podatke formativnog ocjenjivanja u stvarnom vremenu bez potrebe za uređajima učenika. Potrebni su vam računalo, projektor, Vaš mobitel na koji je skinuta aplikacija Plickers  te isprintane kartice koje podijelite učenicima (jednom izrađene vrijede uvijek pa je preporuka da ih se plastificira).Možete organizirati razred kako želite – svaki učenik može imati svoju karticu za individualne provjere znanja, a možete organizirati i grupna natjecanja pa pripremiti grupne kartice. Prednosti su ovog alata višestruke. Prije svega, besplatan je i dostupan svima te jednostavan za upotrebu, djeca se zabavljaju istovremeno učeći, a svaka kartica učenika je jedinstvena i drukčija, što onemogućuje varanje prilikom odgovaranja na pitanja.

Ova brza procjena može se obaviti tijekom procesa učenja. Podaci dobijeni koristeći Plickers pitanja mogu Vam pomoći u planiranju Vašeg poučavanja, povećati pažnju učenika na satu i motivirati ih te poboljšati uspjeh učenika, ali i dati nastavniku kratku sliku o učinku učenika. Ova se tehnologija može koristiti za provjeru razumijevanja ili preispitivanja.Ova se aplikacija, zajedno s karticama, može upotrebljavati na početku, u sredini ili na kraju razdoblja. 


Nakon predavanja uslijedio posjet srednjoj školi za IT stručnjake koju pohađa više od 600 učenika. Surađuju na raznim europskim i izvaneuropskim projektima, od Erasmusa pa nadalje.Surađuju s raznim japanskim IT tvrtkama koje su im, među ostalima, sufinancirale izgradnju tzv. sobe za Playstation u kojoj se učenici opuštaju tijekom dana uz nadzor učitelja. Imaju i vlastitu teretanu unutar škole gdje ih se potiče na intenzivnije bavljenje sportom. Također su ti učenici izradili tzv.pametnu niskoenergetsku kuću čija je maketa u prostorima škole kao i Auschwitz izrađen 3D printerom čije užase možete doživjeti koristećivirtualne naočale. Na tom projektu učenici su radili nekoliko godina i njime se iznimno ponose.



Oko 16 i 30 završio je naš posjet školi pa sam se s ekipom s tečaja, točnije španjolskim kolegicama Anom i Huanom upustila u novo istraživanje Praga i vidjeli sljedeće...

Dancing House je zgrada koju je projektirao češki arhitekt hrvatskog podrijetla Vlado Milunić u suradnji s kanadskim arhitekom na slobodnom dijelu obale rijeke gdje su tijekom Drugog svjetskog rata nalazila zgrada uništena u bombardiranju Praga 1945. godine. Sama zgrada je dizajnirana 1992. godine a izgrađena tijekom sredinom 90-ih. Umjesto zgrade namijenjene kulturi postala je poslovna zgrada s uredima i restoranom na posljednjem katu. Na njenoj terasi nalazi se metalna konstrukcija Meduza. Kuća i njeni autori dobili su niz priznanja, a američki časopis Time proglasio ju je 1996. zgradom godine.
Izvorno je bila nazvana Fred and Ginger (po Fredu Astaireu i Ginger Rogers – čuvenom plesačkom paru) te se uzdiže između baroknih, gotičkih i Art Nouveau građevina po kojima je Prag poznat. Zanimljiva zgrada kraj koje smo se fotografirale kao i na ostalim lokacijama čiji opisi slijede.
Na drugoj strani Vltave posjetili smo park Kampa. To je lijepi park – otok između rijeke Vltave i njegove bočne grane, Čertovka. To je jedno od najromantičnijih i slikovitih mjesta u gradu. Nije iznenađujuće, 
Skulpture puzajućih beba- ova bizarna skupina brončanih statua smještena je ispred muzeja na otoku Kampa. Stanovnici Praga ponosni su na ove "bebe bez lica", no meni su ovi kipovi i simpaticni i jezivi, istodobno i jedinstveni i intrigantni.


John Lennon pub je vrlo lako pronaći, tik uz Lennonov zid koji se trenutno obnavlja. Cijene hrane i pića vrlo su povoljne. Sjedili smo u vrtu jer je bio lijep dan. Mnogo stvari koje treba pogledati iznutra. Osoblje je bilo vrlo ljubazno i ​​usluga dobra. WC je vrlo cool jer je ulaz telefonska kutija!

Preko Karlova mosta došli do spomenika Kafkina glava. To je umjetnička instalacija,koju je izradio kontroverzni češki umjetnik David Černý ( autor puzajucih beba i dvojice koji uriniraju po maketi Češke). Ona već neko vrijeme krasi najfrekventniju shopping zonu Praga. Visoka je 11 metara i opasana nizom zrcalnih ploha koje se zajednički rotiraju i transformiraju, kao i junak u Kafkinom “Preobražaju”. Nalazi se nedaleko od zgrade u kojoj je Kafka radio kao činovnik u osiguravajućem društvu. Autorova  je zamisao da Kafkina glava promatra Gradsku skupštinu. Zanimljiva ideja i zanimljiv prizor. 


Nema komentara:

Objavi komentar